Yksin oleminen voi olla toivottu ja miellyttävä olotila, yksinäisyys ei koskaan. Ihminen on poikkeuksellisen sosiaalinen laji.
Yksinäisyys on ihmiselle vieras olotila. Hekin, jotka sanovat nauttivansa yksinäisyydestä, ovat todellisuudessa vain sekoittaneet termit.
Näin sanoo yksinäisyyttä Turun yliopistossa tutkiva kasvatuspsykologian professori Niina Junttila.
”Puhekielessä termit menevät sekaisin. Moni saattaa kertoa pitävänsä yksinäisyydestä, vaikka oikeasti hän tarkoittaa yksin olemista. Tämä neutraali olotila on täysin eri asia kuin ahdistavana koettu, pahaa oloa tuottava yksinäisyys.”
Читать далее Yksinäisyydellä on monta muotoa, ja yksi on erityisen tuhoisa: ”Ehkä se pahin tilanne”.
Неравнодушие рождает смелость.